Odpoveď:
… Pokial je však umysel zly a zneuzivas MM a bhakti, aby si ziskal dôležitosť, alebo zneuzivas poziciu, atd. tak ta aj MM potresta. Okrem toho ti budu rast anarthy, hmotne tuzby počas chantovania. Iskcon nazyva diksou nieco, co nema ziaden vaisnavsky základ a je to test pre narkomanov 70.rokov v USA. Preto ju daval hocikomu. Ti, co maju teda diksu zasvatenie, realne nemajú ani diksu a drviva vacsina ani siksu. O siksi od acaryu ani nehovoriac. Co ale maju je zvacsene falosne ego. Vacsinou sa ich duchovny pokrok týmto zastavi alebo úplne zneguje. Zvyšok života potom len žijú v pretvarke a schize z toho, ze ich vnútorný a externy iskcon stav je stale vo vacsom protiklade. Po rokoch sa očakáva, ze budeš sadhu, ale je z teba este väčší demon ako predtým. Preto je take dolezite poznať inštrukcie na túto tému a nenechať sa oklamať instituciou, ktora svoje ovce kontroluje a inkasuje práve na peciatke nejakej dikse, bez akychkolvek povinnosti. Oslobodit ta nedokážu. Skôr naopak. Uvaznia ta v cirkvi. To je vsetko. Bhaktisiddhanta sw spravil podobný kompromis vo svojej dobe, ked zaviedol toto externe „brahmanstvo“ a prvé zasvatenie (Harinama) a druhe (Diksa), aby zatvoril usta cirkevnickym pseudovaisnavom, ktori pouzivali argument, že vaisnavovia nie su brahmani, a preto ich nerešpektovali. Takéto triky acaryov vzhľadom na dobu a miesto nie sú nezvycajne. Konieckoncov aj Sri Caitanya Mahaprabhu prijal sannyas kvôli podobnému dôvodu, aj ked sannyas je tiez stav vedomia, a netreba na to ziaden rituál. SP daval naoko sannyas aj fetakom, na druhej strane, niektorym ziakom vravel, ze su viac ako sannyasini, to vravieval aj grihastom. Cize, treba chapat esenciu a rituál. To sú dve paralelne veci, kde druha podporuje prvú a je na nej závislá, ale prvá je nezávislá na druhej. Forma moze byt akokoľvek elaboratna, bez esencie je vzdy prázdna.